Skip to main content

Medarbejdere

Lasse Bøgeskov Andersson

Forstander

Et år på efterskole kan være en vild transformation. Eleverne vokser i mange retninger, får nye venner og verden får andre farver. Som underviser er det et stort privilegium, at være medskaber af et univers, hvor de store forvandlinger kan ske i trygge rammer.”

Kandidat i Journalistik og Historie

Nynne Haugaard

Kunst

“Efterskolerummet giver muligheder for læring som er unik, grænsesprængende og personlighedsdannende. Det er et meget meningsgivende rum at være lærer i.”

Uddannet billedkunstner på Kunstakademiet

Helene Fedders Zwisler

Dansk, Dansk Som Andetsprog, Engelsk og UU-vejleder

“Jeg ønsker at have en tæt relation til mine elever, hvor vi kan dele hinandens hårde tider og triumfer. At kunne følge dem, guide dem og inspirere dem i en tid, hvor de er ved at finde ud af, hvem de er og hvad de gerne selv vil være.”

Kandidat i historie 

Signe Ladegaard Jensen

Markedsføring og underviser

“Et år med så mange indtryk, oplevelser og minder fortjener at blive foreviget. Både til de, der drømmer om et efterskoleår selv, men også til alle os, nyder at følge et elevhold, hvor alt er foranderligt og identitetsskabende.

Markedsføring, SoMe og Kandidat i Journalistik

Anna Gundersen

Klima & Kultur, Matematik, Idræt

“Jeg brænder for at udvide horisonter, udfordre og blive udfordret, forfølge min nysgerrighed og at skabe en mere nuanceret  forståelse af verden. Dét glæder jeg mig til at dele med mine elever.

Kandidat i antropologi

Maja Pape Møller

Advendture & Outdoor, Matematik, Idræt

“Naturen er verdens bedste legeplads. Her kan man udfordre både hoved og krop i elementer, der stiller krav til samarbejde og tillid til sig selv og til sine kammerater. Jeg vil støtte mine elever til at være sig selv og til at blive gode turkammerater.

Bachelor i friluftsliv, natur- og kulturvejledning

Christian Luth

Engelsk, Dansk

“Sproget binder os sammen som mennesker. Jeg er vild med tanken om at vi kan kommunikere på tværs af kultur og landegrænser. Jeg har valgt at være lærer på efterskolen, fordi jeg er interesseret i at være en del af et levende og vigtigt fællesskab, der danner mennesker og sætter dybe spor.”

Læreruddannet

PT Reimer Jensen

Matematik, Naturfag, Fysik

“Jeg har altid altid haft en nysgerrighed for at forstå og undersøge den fysiske verden og naturen omkring os. En nysgerrighed, som jeg ønsker at inddrage jer unge mennesker i. Vi skal måle, veje,, bygge, sanse, undrer os, og generelt tage fat om naturvidenskaben – “skille den ad” – og prøve at forstå det vi ser og oplever. “

Kandidat ved den teknologisk-samfundsvidenskablige planlægningsuddannelse

Birgitte Lyregaard

Solosang, kor

“Efterskolealderen er et essentielt tidspunkt i dannelsen af et helt individ. Her begynder man selv rigtigt at tage de valg, som vil forme den man er resten af livet. Det er for mig en inspirerende og vigtig tid at være tilstede i unge menneskers verden på”.

Uddannet på musikkonservatoriet i Haag og Rotterdam

Claus Kaarsgaard

Instrumental soloundervisning

“Siden jeg var meget ung, har jeg ikke kunne se nogen anden vej end at arbejde med musik. Efter at have været professionel musiker i mange år og turneret i store dele af verden, vil jeg gerne give noget af den viden og de musikalske erfaringer videre.”

Uddannet på musikkonservatoriet i Haag

Mads Storgaard

Idræt, Engelsk og Fermentering

At være med i et sprudlende fællesskab, der som en bølge bevæger sig mellem fantasi, fjolleri og dybt alvorlig forbundethed er en unik og enestående oplevelse, som jeg er utroligt privilegeret at være en del af.

Skolelærer, steinerlærer og IT-projektleder

Thorkild Thøgersen

Smykkeværksted

Jeg vil gerne dele min passion for at skabe, og for at følge en idé fra i begyndelsen og til et færdigt produkt. 

Det kræver de rette teknikker, kreative processer og et kernehåndværk. Læring der kan benyttes resten af livet.

Guldsmed

Tsumugi Satake

Japansk

“Jeg håber, at eleverne, ved at opleve den japanske kultur, vil få en ny forståelse for deres egen kultur.

Og så vil jeg selv gerne lære af eleverne, ikke kun om strukturen og kulturen i Danmark, men også om, hvordan de opbygger relationer til andre. 
Så vi kan vokse sammen.”

Bachelor i dansk, sprog og kultur

Bo Mikkelsen

Ord- og billedlabratorium, Keramik

Lige siden at dinosaurerne løb frit omkring på planeten, har jeg arbejdet med film, skrift og et hav af andre kreative ting, som jeg godt vil lære fra mig. Vi skal være nysgerrige, turde tage chancer, fejle og vise vores indre frem. Det er sådan, at vi lærer os selv og omverden at kende

Uddannet filminstruktør og autodidakt keramiker. 

Anne Roos

Fransk, Tysk

Sprog flytter grænser. Vi mødes på tværs af grænser og kultur og får en større forståelse for verden omkring os – og for os selv!

Jeg vil gerne være med til at give de unge mennesker mulighed for at opleve glæden ved tysk og fransk og ser frem til at skabe gode og trygge relationer i læringsrummet.

Fransk- og tysklærer

Lone Eriksen

Kontor

Jonas Thure Maltesen

Gastronomi, køkken

“Det vigtigste for mig i relationen til eleverne er at få videregivet lysten og nysgerrigheden til madhåndværket – en nysgerrighed som skal spire hele livet!”

Professionsbachelor i Ernæring og Sundhed

Elena Egeris

Gastronomi, køkken

“Jeg møder som udgangspunkt (alle) mennesker i øjenhøjde og med et åbent hjerte. Jeg har valgt at være efterskolelærer for at min passion for mad og min interesse for mennesker kan få lige meget plads”

Uddannet kok

Claus Clausen

Pedel

Kim Høker Eriksen

Pedel

Jørgen Andersen

Pedel

Besøg os på Ærø Efterskole.

Du er altid velkommen til at komme og få en rundvisning og uforpligtende samtale på skolen.

Kontakt os i dag